Friday 28 December 2012

Cinta kami kepada-mu Duhai Rasul Yang Mulia, tidak setaraf Cinta-mu kepada kami :')

Kekasih Allah, Nabi Muhammad SAAW.
Bismillahirrohamanirrohim ~

Allahumma Solli 'ala Sayyidina Muhammad, wa 'ala Aali Sayyidina Muhammad.

InsyaAllah, post kali ini ana cerita sedikit tentang Nabi Muhammad SAAW.

Saya tahu, majoriti di antara kita sudah kenal Nabi Muhammad SAAW, bahkan ada yang mampu menghuraikan dan menceritakan perihal Kekasih kita ini. Jadi, saya nak sentuh sedikit saja sebab blog ini saya nak buat menjadi satu blog yg Luar Biasa.

Semua orang Islam wajib mencintai baginda Nabi SAAW, bahkan dalam syahadah kita menyaksikan kerasulan baginda,

Tetapi sayang ~

Ramai yang hanya menyebut syahadah di bibir sahaja, tetapi BUKAN di hati. Ramai yang menyebut qasidah (puji-pujian kepada Nabi Muhammad SAAW), tetapi TIDAK di hati.  Ia adalah sesuatu yang sangat menyedihkan. Saya berkata sedemikian kerana saya sendiri dalam kalangan tersebut. :') Amat sedih kerana setiap detik hidup saya, tidak mampu SENTIASA mengingati Rasulullah SAAW. Betapa hinanya diri saya. Akan tetapi, saya mengatakan sedemikian juga, kerana saya ingin berubah :')

Rasulullah SAAW sentiasa mengingati kita :') hatta, sampai baginda WAFAT. SubhanAllah !!! Hebat sungguh Rasulullah SAAW. :')

Kita ? Adakah kita mengingati Rasulullah SAAW sepertimana baginda SAAW mengingati kita ?

Katakan kepadaku wahai ummat Muhammad !!! Siapakah diantara kamu yang mengingati Rasulullah SAAW sepertimana baginda SAAW mengingatimu ?

Khabarkan kepadaku :')

Saat menjelang kewafatan baginda SAAW, baginda bersabda : -

"Ummati, Ummati, Ummati"

yang membawa maksud ~

"Ummatku, Ummatku, Ummatku"

SubhanAllah !!! Wahai teman-temanku, adakah kita cukup CINTA untuk mengucapkan sedemikian ?

Adakah kita cukup RINDU sehingga mengingati Rasulullah SAAW di saat kematian kita nanti ?

Sungguh, aku tidak mampu melakukan seperti baginda SAAW :')

Beliau mengingati kita, tetapi kita memberi hampa kepada baginda SAAW dengan melakukan maksiat. Dengan melakukan kemungkaran. Dengan melakukan perkara-perkara yang ditegah. :')

Wahai rakan taulan ~

Adakah berdosa jika kita ingin menyambut kelahiran baginda SAAW ???

Adakah berdosa jikalau kita hendak menyambut kelahiran Kekasih Allah SWT ???

Adakah berdosa jika kita menyambut kelahiran Orang yang Paling Dicintai oleh Penduduk Bumi dan Langit ???

Adakah berdosa semua itu ???

Bahkan adakah jatuh BID'AH DHOLALAH jika menyambut kelahiran baginda SAAW ???

Sungguh dustalah kaum yg berkata : -

"Berdosa menyambut kelahiran (maulid) Nabi SAAW kerana ia BID'AH DHOLALAH"

Merekalah pendusta akhir zaman. Wal'iyazubillah.

Kita tidak mampu mengingati baginda SETIAP SAAT, TETAPI kita tidak boleh BERHENTI mengingati baginda SAAW.

Wallahu'alam, Wallahu Musta'an ~

Semoga kita diberi taufiq dan hidayah ~ Aamiinnn ~

InsyaAllah, post yang akan datang, saya akan kemukakan dalil mengenai "MaulidurRasul"

No comments:

Post a Comment

KakiBlog