Sunday 9 December 2012

Assalamualaikum.. Muqaddimah :D

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Alhamdulillah, akhirnya siap juga blog ini. hehe ~ InsyaAllah dalam blog ini, kita semua akan mendapat manfaat serba sedikit dan mungkin boleh disebarkan kepada orang lain. Dalam blog ini, saya akan menceritakan hal-hal dalam agama khusunya, dan tidak lupa juga kisah-kisah menarik yang boleh dijadikan sebagai panduan dan pedoman kita semua. Tujuan utama blog ini adalah untuk kita sama-sama mencari Redho, Cinta dan Taubat Ilahi. Kita akan sama-sama mengenal Nabi Mulia, Sayyidina Muhammad SAAW, dan Ahlul Baiyt baginda SAAW serta tidak lupa juga Sahabat baginda RA HUM. Saya akan menceritakan kisah-kisah menarik yang sering dilupakan atau langsung tidak diceritakan pada masyarakat umum. Cerita-cerita yang jarang kita dengar akan tetapi sememangnya ADA !!!

Semua fakta atau cerita di dalam blog ini diambil daripada riwayat yang SOHIH dan insyaAllah, jikalau ada kesempatan saya akan tulis sekali nama penulis cerita-cerita menarik ini. Sebelum itu, bagi orang yang ingin mengenal Ahlul Baiyt yang sebenar tetapi takut terjebak dengan ajaran Syiah Imamiyyah, usah khuatir, dalam blog ini, anda mendapat jaminan daripada saya. Saya mengambil cerita-cerita tentang mereka dalam Kitab Ahli Sunnah Wal Jamaah sendiri.

Dalam blog ini juga, saya akan membuat perbandingan antara DUNIAWI dan UKHROWI (akhirat). Kita sama-sama melihat kepentingan kedua-duanya. Dan yang paling penting, kita sama-sama lihat kepentingan mengaji Agama dalam mengaji Akedemik. Kita akan lihat dalil-dalil daripada Al Quran yang diturunkan 1000 tahun lebih yang lalu, yang sememangnya TEPAT dengan fakta SAINS terkini bahkan baru jumpa pada hari ini. SubhanAllah !!! Aneh bukan ?? tetapi inilah kenyataan.. InsyaAllah, berkat doa rakan-rakan, blog ini akan menjadi salah satu blog yang menjadi rujukan semua pihak terutamanya yang mempunyai masalah terkini. Blog ini juga insyaAllah akan menjadi blog "PENCARI KEBENARAN". Kita akan mengungkap segala kebenaran di dalam Agama Suci Islam. Aamiinnn :D

No comments:

Post a Comment

KakiBlog